Catalogus

Deze publicatie belicht voor het eerst het werk van de Belgische ontwerper Martin Margiela als artistiek directeur van het Franse luxehuis en modelabel Hermès tijdens de sleuteljaren 1997-2003.


Het luxueuze boek legt zowel in de cover als de inhoud de symbiose tussen beide werelden bloot: Antwerpse avant-garde meets Parijse elegantie. Tot op heden leeft de invloed van zijn werk voor Hermès door in het werk van veel hedendaagse ontwerpers. Margiela's visie op luxe en mode was nooit zo relevant als vandaag!


Verkrijgbaar vanaf 30 maart 2017 bij Copyright bookshop in het MoMu en bij Lannoo.


45 eur, hardcover met wikkel, 256 pagina's, kleur
ISBN 978 94 014 40615 (Lannoo, NL), 978 94 014 40608 (Lannoo, EN), 978 2 330 07593 4 (Actes Sud, FR)
Met bijdragen van
Kaat Debo, Sarah Mower, Rebecca Arnold, Vincent Wierink, Suzy Menkes


© Hermès H/W 1998 beeld advertentiecampagne overschilderd door Martin Margiela (Cape Cod uurwerk ontworpen door Henri d’Origny en double-tour armband door Martin Margiela), Foto: Thierry Le Goues. Grafisch ontwerp: Jelle Jespers.